The hundred-foot journey

• Kulturmøte
  • Matlaging
  • Saint-Antonin-Noble-Val (Frankrike)
Hassan Haji vokser opp i Mumbai, India, hvor familien driver restaurant. Da moren dør i en tragisk ulykke, bestemmer familien seg for å bryte opp og begynne på nytt et annet sted. Hele familien - Hassans far, seks barn, tante, onkel og kokken reiser til England. Etter det første sjokkartede møte med kulturen der, spiser familien seg videre gjennom Europa: muslinger og øl i Belgia, steinsopp i Italia og den fineste sjokolade i Sveits. Siste stopp finner de først i den lille, franske byen Lumière. Her åpner de restauranten Maison Mumbai, tvers over gaten for den berømte og elegante restauranten til Madame Mallory, som på ingen måte er glad for konkurransen. En trettimeters reise er en feelgood-roman om et ungt talent og hans reise gjennom den kulinariske verden.

Utgåver